Tarsus Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak faaliyetlerine devam eden İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü; Üniversitemiz Yönetim Kurulu’nun 20.02.2025 tarihli ve 07-2025/55 sayılı Kararı ile kurulmuştur. Koordinatörlüğümüz, üniversitemize hizmet vermeyi amaç edinmiş, 4857 sayılı İş Kanunu, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanunu ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve bu kanunlara bağlı yönetmeliklere dayanarak çağın ve günün gereklerine uygun şekilde işyeri analizlerinin yapılması, acil durum ekiplerinin oluşturulması, risk değerlendirmeleri çalışmalarını sürdürmektedir.
Bu amaçla Koordinatörlüğümüzün görev ve sorumlulukları;
- İş Sağlığı ve Güvenliği yönetimi ve uygulamalarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu,
- Üniversitemizin genelinde devam eden faaliyetlerin içeriklerinin belirlenerek İş Sağlığı ve Güvenliği süreçlerinin uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi için uygun yöntemlerin seçilmesi,
- Risk değerlendirme analizlerinin yaptırılması ve sürecin takip edilmesi, sonuçlarına göre gerekli önlem ve iyileştirmelerin yapılması konusunda önerilerde bulunulması,
- Çalışanlarda İş Sağlığı ve Güvenliği bilincinin ve güvenli çalışma ortamının oluşturulmasının sağlanması,
- Düzeltici, önleyici faaliyetlerin takibinin yapılması,
- İş Sağlığı ve Güvenliği çalışmalarına yönelik veri tabanlarının oluşturulması,
- Çalışan ve öğrenci anketleri yapılarak sürece katılımın sağlanması,
- Yönetim tarafından verilecek benzer nitelikli diğer görevlerin yerine getirilmesidir.